loading...
آزمایشگاه من
علیرضا خزائی بازدید : 294 چهارشنبه 16 دی 1394 نظرات (0)

تصویر نوزادی هنگام عمل سزارین درون کیسه آب سالم

دکتر «آریس تسیگریس» پزشک متخصص زنان و زایمان در بیمارستانی در شمال آتن، تصویر لحظه تولد نوزاد درون کیسه آمنیوتیک را در اینترنت منتشر کرده است.

منظور از کیسه آب جنینی کیسه ای است که در اولین هفته ای که جنین داخل رحم تشکیل می شود به دور او شکل می گیرد که محتوی این کیسه مایعی به نام آمنیوتیک است که برای ادامه حیات و بخصوص تکامل ریه جنین لازم و ضروری است.

کیسه “آمنیوتیک” به طور طبیعی هنگام زایمان پاره می شود، اما در موردی بسیار نادر نوزادی هنگام عمل سزارین درون کیسه سالم و دست نخورده از رحم مادر خارج شد.

دکتر «تسیگریس» تأکید می کند: باتوجه به پاره نشدن کیسه آمنیوتیک، نوزاد متوجه به دنیا آمدن خود نشده و رفتاری مشابه داخل رحم مادر داشت؛ در این زمان هیچ خطری نوزاد را تهدید نمی کند، اما به محض پاره شدن کیسه روند طبیعی تنفس آغاز می شود.

کیسه آمنیوتیک (کیسه آب) محفظه ای مملو از آب درون رحم مادر است که جنین در آن شناور بوده و مراحل رشد را سپری می کند. این کیسه حاوی مایع شفاف و نسبتا زرد رنگی است که بیشتر آن را آب تشکیل می دهد، اما پس از هفته دهم مقدار کمی ادرار جنین وارد آن می شود.

تصویرکیسه آمنیوتیک

این کیسه از صدمه دیدن نوزاد جلوگیری کرده و علاوه بر کنترل دمای بدن، امکان تنفس و بلع را برای جنین فراهم می کند؛ این مایع به تدریج در طول بارداری افزایش می یابد و پس از هفته سی و هشتم روند افزایش مایع متوقف و نوزاد آماده تولد می شود.

به یاد داشته باشید که وجود مایع آمنیوتیک در کیسه آب جنینی و در اطراف جنین می تواند جلوی حوادث و آسیب ها را بگیرد و کاهش آن با خطرات زیادی برای جنین و مادر همراه است

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
هدف از راه اندازی این سایت یاد گرفتن ساده و آسان وشیرین تر درس علوم است و امید ازست تا شما با نظرات سازنده ی خود مار ا در این راه یاری کنید
اطلاعات کاربری
آرشیو
نظرسنجی
چه نوع مطالبی را می پسندید؟
کدهای اختصاصی

ابزار هدایت به بالای صفحه